Dugnad 28. april 2018

Publisert av Tom Svennevig den 29.04.18. Oppdatert 15.04.19.

Etter en heller laber periode hva angår dugnader er det nå ny giv i gjengen i Kvernevik båtforening. Lørdag 28. april var en god gjeng samlet for å få fikset diverse oppgaver:

- Lage avrenningskum fra slipp
- Gruse parkeringsplassen
- Fikse vannpost på C brygga
- Sveise utrigger
- Fjerne gammel tre sjekte
- Bytte 3 oppdriftstønner

12 mann møtte opp på dagen. Andre hadde bestilt maskiner og utstyr på forhånd. Det meste lå til rette for en god egeninnsats.

Svein Gjesteland er selvskreven maskinfører. Her i aksjon i en 8 tons graver leid for anledningen. Svein sørget for å grave hull til avrenningskum. Det ble brukt hydr. hammer for å komme gjennom betongen.

Her er vi på "target Depth" 160 cm dypt.

Undertegnede måtte også til pers. Meisling av hull i avrenningskum. Bra utstyr gjorde dette til en lek.

Her er kummen på vei ned i hullet.

Mr. Ho sørger for å få kuttet avrenningsspor med en kraftig betongsag.

Roger foran det ene avrenningssporet. Her er det mer arbeid foran oss. Til uka må det renses opp og støpes en fin renne her.

Denne gjengen (Ørjan og ?? og flere til) fikk tettet de store hullene på parkeringsplassen. Nå kan andre enn de med jeep'er kjøre inn til båtene sine. Bra jobba.

Flåtegjengen strevde litt med å få løs flåten (hadde ikke vært i bruk på 2 år). De fikset den jobben og kjørte ut på C-brygga slik at Roger fikk sveist fortøyningsbøyle. Vannposten ble demontert og sveist inne i verksted (rustfri) og montert tilbake.

Takker til alle som var med å bidro. Nye dugnader kommer. Vi kaller inn en passelig mengde folk hver gang. Neste jobb blir å støpe avrenningsspor. Dette blir onsdag 2. mai og torsdag 3. mai. Sekretær kaller inn.

Skrevet av: Tom N. Svennevig (sekretær i Kvernevik båtforening).